Inte alls som Samson

Nu har lockarna fallit offer för den välslipade sax som frisören med kompetent hand trakterar. Jag och grabben var ute och surrade lite på stan i går, när jag likt "busschauffören som tänkte att va fan" jag knallar in till favoritfrisören och kollar om hon har tid. Visst hade hon tid och utan eftertanke tog jag mod till mig och placerade grabben i stolen. Det skulle visa sig vara mycket lättare sagt än gjort. Han var inte alls sugen på att träffa nytt folk. Blyg som få vägrade han släppa mitt ben, ännu mindre sitta stilla i frisörstolen. Lösningen visade sig vara lika enkel som genial, jag satte mig i stolen och han fick sitta i mitt knä. Nu gick allt som en dans och mot slutet visade sig till och med en kam vara riktigt intressant. Decimeterlånga lockar föll till golvet och fram växte en kille, söt som socker. Allt eftersom håret föll förvandlades mina kläder till något som mer liknade en angora. Då mamma inte visste ett smack om vårat tilltag tänkte jag att det nog var bäst att MMSa en bild på lockarna.
 
Reaktionen kom blixtfort i form av ett "WAH!! Spara en lock!" Att spara en lock var något jag inte alls hade tänkt på och därför blev det inget sparat utan jag fick ta det hundhuvudet och erkänna mitt misstag. När vi kom hem och visade nya frissan blev reaktionen helt överväldigande. Skönt att han nu kan se sommaren an med vinterpälsen som ett minne blott.
äh... jag postar väl en bild på resultatet också.

Resultatet är lysande och hela familjen tackar frisören för gott tålamod.


Kommentarer
Postat av: Ia

Och jag som hade tänkt fråga om du inte skulle spara en lock!? Attans fånigt... Kul att ni blev nöjda i alla fall! :)

2009-03-06 @ 07:14:11
URL: http://viraochjag.blogspot.com
Postat av: CrimsonAnna

Söt blev han-ser skönt ut att vara nyklippt

2009-03-06 @ 10:30:50
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0