En sån helg...

... Det har varit en tung helg för min stackars lever, men den lever och hälsar...


Helgen börjar med fredag, som sig bör och med den en premiärkväll på en av stans nya inneställen. På något sätt så lyckas vi blåsa Benke Blysänke på två A5 stora biljetter. Kvällen förgylldes med en spelning av E.M.D. Småflickorna var som tokiga och det förvånar mig mycket att man inte fick se några svettiga stringtrosor slängas på scenen. Jag har svårt att rensa huvudet från intrycket att "det var det slampigaste jag sett på mycket, mycket länge" Natten avslutades med ett besök på "golden arches" för att sedan ta påsen och svulla i sig hemma hos Mad Majk. Framåt småtimmarna kommer man hem och kraschar och attacksover.


Helgen fortsätter med lördag (faan vilken överraskning) Lars Winnerbäck spelar i Husqvarna och jag har sedan tidigare köpt två biljetter till min kära lilla fru. Jag får turligt nog lite valuta för pengarna då jag får följa med. Kvällen rivstartar med en liten tur på cykel. Väl inne i parken slås man av den fantastiskt sköna stämningen, solen skiner och ölen flödar i därför avsedd boskapsfålla ;) När jag och frugan som bäst slödricker en kall kommer en jobbarkompis med sällskap instudsande. Här startar kvällen på riktigt. Vi blir allt eftersom fler och fler och på något besynnerligt sätt börjar ölen flöda även den här kvällen. Min lever jublar, allt eftersom ölen rinner ner så ordnar även den här kvällen till sig.

Miss Li, drar av ett par riktiga rökare och studsar runt på lilla scenen och alla börjar på allvar hitta möjligheter att på eget sätt hälla av sina påtäter. Framåt tjugo1snåret kommer Lasse med Hov in och hetsar igång med en av de bättre spelningar jag sett med just Lars. Vilken stämning, även om det inte bara är Lars förtjänst. Hela bandet sprudlar av spelglädje och med dem så är publikum en kokande kittel av kärlek och lycka. Tack för den Lasse! Ja, vi kommer ihåg dig då...


Nu är det söndag och med den slutet på ännu en helg. På torsdag börjar jag jobba igen... Repan skall återigen inredas och befästas av mig, Manöver! (och kvinna under) Torsdagsnatt förgylls av avresefest för lastbilsmässan http://www1.elmia.se/lastbil/ av tidigare erfarenheter så är det bara att förbereda sig på vad som komma skall... Länge leve träskor och väst! *ieuw*


Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0