Slut på semestern?

Så var det söndag och slut på semestern? Nä, jag börjar inte jobba förrän torsdag den 21e. Vad får mig då att känna att semestern skulle vara slut? Jo, nu börjar allvaret för Albin, han ska skolas in på förskolan och så ska Edgar tillbaka till sin förskola - slut på eventuella sovmornar. (inte för att de varit alldeles överdrivet många) dessutom börjar frugan jobba igen efter en längre tids mammaledighet. Nu blir det till att se till att alla kommer i ordning på morgonen och kommer iväg. Första två veckorna har jag tagit pappadagar för att underlätta inskolningen, men sen... ja då ska allt klaffa på minuter, kanske till och med på sekunden. Vår familj skrider återigen in i en rutin (eller nått) där jag och frugan knappt träffas. Med lite pussel så träffar jag barnen.

Jag är just nu väldigt dubbel till att återgå till jobbet. Det är inte så att jag inte trivs med jobbet och arbetskamraterna, det är TIDEN!!! Faan man får helt fel rutiner gentemot övriga samhället. Det är skit att inte hinna träffa familjen och spendera den tid som man tränger. Jaja, det ger dock lite (med emfas på lite) pengar till brödfödan. Jag råkar ju faktiskt jobba i en bransch som har fruktansvärt svårt att betala för sig. Jag har efter nu sex års arbetande på samma företag precis passerat den lön jag hade när jag "rallade" kärnkraft 1997. Du läste rätt 1997, det är för söte Sören 11 år sedan. Bara att inse att vissa yrkesval ger pengar för mödan, andra inte...



Så går det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0