Grå, grå fredag...

Fredag och slutet på veckan för normala yrkesarbetande. För oss som jobbar med service stämmer inte alltid gängse tidsindelning. Den här helgen har jag förvisso ledigt precis som alla andra med arbetstider som stämmer överens med något så fånigt som "kontorstid". Vem faan kom på att "kontorstid" skulle vara den tid då alla normala samhällsfunktioner skulle hålla öppet? Kontorstid är för mig inget annat är "sovtid".


Den här fredagen innebär att jag ska ta mig till en av de stora tyska elektronikkedjorna och se hur servicen fungerar. Ja, jag är en "Mystery Shoper" hur coolt som helst. Det är som att vara en hemlig agent på precis lika hemligt uppdrag... hahaha.


När det är avklarat ska jag ta mig till Elmia och hälla i mig lite "humle, malt, jäst och vatten" Den aktiviteten är bara till för att mjuka upp lederna inför nästa. Vi ska sedan gå och kasta svarta klot på vita, intet ont anande käglor. Vad kvällen sedan har hittat på vet ingen annan än han som hittar på. Vad som är lite fånigt här är att någon har bokat bowlingen på en arena som alldeles nyss bytt ägare och därför helt saknar alkoholtillstånd. Den sedvanliga ölbowlingen blev helt plötsligt helt torrskodd. Det för i sin tur med sig att man får stresskröka som en idiot innan så man är mjuk i lederna genom bowlingen. Risken finns dock här att någon eller några kanske stressar för mycket och blir för mjuka i lederna redan i förtid. Vi som förhoppningsvis klarar av det börjar stelna till under bowlingen och måste sedan störta mot närmsta vattenhål och tanka på igen. Den här kvällen kan gå till historieböckerna på fler än ett sätt. Jag lovar att försöka återkomma med någon form av bildbevis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0