Kärt återseende och återvinning

Ojojo, vilken söndagkväll och natt jag hade igår. Kvällen började med att vi i repan samlades på Elmia för samkväm och en bit god mat. Vi blev ganska många till slut, 13 vll jag minnas. Jobbet bjöd på två rätter i valfri ordnig ;) alkoholhaltigt dryckjom fick vi stå för själva (oväntat? INTE) För min del blev det en Toast Skagen till förrätt vilket följdes upp med en stadig oxfilé och lite grönpepparsås. För min del som är sjukligt förtjust i oxe - blodig ska den va - var det en höjdarmiddag. Efter middagen avnjutits for jag och Mad Mike ner till Portalen för att förbereda lite inför nästa begivenhet. En drink-, grogg-, cocktailkväll Portalenstyle. Jag fick äran att starta av med att presentera en välkomstshot vid namn Quickfuck vilken är en icke allt för alkoholstark men sötsliskig skiktad (pousse-cafe) shot.
De olika lagren består av Kaluha, Midori och toppas med Dooley´s (i vårt fall saknades den och ersattes av Baileys)





Enligt min menig är den mer snygg än god, men smaken är som de flesta påstår delad...
Drinkblandarkvällen fortsatte och Mad Mike hade svängt ihop en liten quizz som mitt lag vann. Priset var kanske inte så vänta och bestor i att blanda 13 mojitos, ett jädra blaskande med limeklyftor och socker... Av någon besynnerlig anledning deserterade två tredjedelar av mitt lag och lämnade stället och lämnade mig ensam med kladdandet... Tack för den!

När vi väl avslutat blandandet och sörplat i oss esultaten lev det dags för lite julklappar från Scandic och därefter bar det av till kvällens restaurangfest som för ovanlighetens skull arrangerades av Akademien (studentkåren) Ooh vad kul det var att få komma dit igen. Jag kom dit och insåg att det var läge att få lufta den gamle lallerallen... och sprang tillbaka till Portalen för att hämta densamma. Det var som att komma hem igen. Tack Akademien.

Nu är det måndag och man är något trött i hårfästet, men det var det värt...

Kommentarer
Postat av: StefaN

Ah, då fick du njuta av Rünkbändet på scen med andra ord... ;)



Men tänk om Akademien varit lite mer aktiv med restaurangfesterna på vår tid, tänk vad (ännu) många (fler) bakfulla måndagar man hade haft då, hahaha...

2008-12-17 @ 19:47:26
URL: http://midnatt.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter som ni hade d trevligt. Tråkigt att jag alltid lyckas ha något annat inplanerat vid dessa tillfällen. Julklapp...nyfiken vad fick ni??

2008-12-18 @ 11:23:56
URL: http://trace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0