Oskarshamn

Så sitter jag här i gamla hederliga Oskarshamn och jäser. Familjen åkte hit för att fira julafton nummer två och äta ännu mer julmat. Julmat blev det och i mängder, precis som med julklappar. Det blev mängder av små och stora paket till ungarna. På sätt och vis känns det lite tomt att ha gjort dealen att vi vuxna inte ska köpa klappar till varandra, men man fick sno åt sig en och annan klapp från barnen och "hjälpa" dem att öppna ;)


Resan från Jönkeboda gick på förmiddagen den 26e strax efter att jag kommit hem från jobbet. Jag körde en liten bit men insåg, klok som jag är, att det inte var läge att köra efter en hel natts jobb. Frugan tog över och tog oss över till kusten både snabbt och säkert. En annan tog plats i baksätet mellan barnen för att hålla i sär dem något, somnade som en gris och vaknade straxt innan ankomst. Kaffet somnade jag ifrån, men sömnen gjorde gott i min trötta lekamen. Senare under eftermiddagen bjöds det på julbord av klass. Efterår komm timmen då det fullkomligen östes på paket över barnen.

Nu sitter jag här tidigt söndag kväll och hör hur det grymtas om att en wisky kanske vore gott. Jag tjoar instämmande och slutar omedel bums att blogga. Jag vet att det vankas ett provsmak av Mackmyra första tappningen. Återkommer med utlåtande.


Over and out.


Kommentarer
Postat av: Mad Majk

Hmm jag undrar jag om du inte intagit diverse alkoholer redan innan du bloggade.Inte för att jag är en fantom alla ggr då det kommer till stavning men stavfel känner jag igen.



God fortsättning till dig och de dina!

2008-12-28 @ 19:47:57
Postat av: Jonsters fru

Hmmm...

Jag undrar jag om det kan vara så att Mad Majk är lite avis på den där Mackmyran?

2009-01-02 @ 23:05:50
Postat av: Jonster

Jag är övertygad om Majken inser att han sitter och kastar tändstickor i trähus nu... men det bjuder jag på. Vad gäller hans avundssjuka så kan jag nog inte göra mer än att instämma. Dessvärre är han inte vuxen nog att dricka whisky, men avundssjuk är han nog ändå ;)

2009-01-03 @ 03:10:20
URL: http://jonsters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0