Underbart är kort

"Underbart är kort" - det är vad jag känner nu. Jag har jobbat två nätter här och det är två för mycket. Det är helt fantastiskt vad fel det känns att sitta på just fel hotell. Inget fungerar som det ska, vare sig larmtelefon, nattelefon eller kaffemaskinen. Att kaffemaskinen inte fungerar är i sig inget under, då jag inte är faan till att hitta nyckeln för att köra rengöringsprogrammet. Så nu är den helt igenbekad och inte alls lämplig att hämta kaffe ur. Jag har vänt upp och ner på hela recpetionen utan att hitta nyckeln och misstänker starkt att flummnattisen innan mig har den liggandes i en ficka nära pungen. Det är å andra sidan inget större problem för mig då jag sett till att fixa en termos kaffe som likt en gammal vän håller mig sällskap i natten.

Problem som sådana uppkommer egentligen bara av en enda anledning. Det är rätt personla som jobbar på fel hotell. vi är vana vid att saker och ting fungerar. Nu kommer vi till ett hotell som vi inte känner. Det hade varit bättre att man hade haft vårat hotell öppen över jul och nyår i stället för att stänga ner och flytta personlane. Men, men det är tankar och ideer som jag inte har mandat att vare sig tänka eller yppa. Fuck it... jag gör det ändå och det vet ledningen om *muwaha*


Det är nu jag förstår varför jag för drygt 5 år sedan sökte mig bort från det här hotellet till förmån för det mer centralt belägna. Spontant känner jag att där är det lite ordning på prylarna. Det finns en struktur för var nycklar finns dessutom finns det reservnycklar som alla vet om. För visst händer det att en nyckel kan få åka runt I fickan lite för länge för att sedan glömmas bort och återupptäckas först när man behöver den nästa gång. När det väl händer är räddningen inte längre bort än nyckelskåpet.


Jaja, nu har jag checkat in ett gäng fem-i-två-ragg som har varit tvungna att ta en dyr taxi för att komma ut hit. Det blir med andra ord lite dyrare mys än vanligt pfff. Minst en av grabbarna som kom känner jag igen från city, där han har för ovana att glida in runt halvtrehugget med ett nytt gnoe vid sin sida varje gång. En liten stekare som inte har vett att skämmas det minsta över vad hans beteende. Det enda som jag finner positivt med honom är dock att han vanligtvis tipsar en del.
hahaha... det är inte sant - jo det är det faktiskt. En av fem-i-två-raggen kom redan tillbaka och ville ha en taxi. Det tog inte mer än kanske 20 minuter. Återigen kanske devisen  "underbart är kort" passar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0