hallå...!?... "klick"

I dag har jag varit och hälsat på min blivande arbetsplats, passade på att beställa lite uniformspersedlar så att de finns på plats när jag börjar. Jag fick dessutom möjlighet att sitta lite vid sidan om och lyssna på samtalen som kommer in. Det första jag slås av är att den större delen av samtalen till 112 är så kallade "tysta samtal" d.v.s. ingen i andra änden. Oftast beror det på att man av misstag ringer upp larmnumret på mobiltelefonen i fickan. Det finns idag ingen telefon som går att låsa just den knappkombinationen, även om den är knapplåst. Det innebär att alla telefoner som inte har lucka för knappsatsen ger en möjlighet för vem som helst att spä på den statistiken. Nu när jag blivit varse det här "problemet" kan jag tycka att det vore en smal sak för konstruktörerna att lägga in en möjlighet att spärra/låsa även den funktionen.

En annan sak som slog mig var att det var ett "skönt gäng" som satt där. Min spontana reaktion är att jag definitivt kommer att trivas i operatörsrummet. Jag börjar för visso inte förrän den 12e januari, men kommer ha möjlighet att titta förbi och hälsa på blivande kollegor ett par gånger till. Den snabbtänkte har redan listat ut att jag kommer vara kvar på hotellet året ut. Det är ganska skönt att ha lite tid på sig att "jobba ut sig" från arbetet som jag nu haft i dryga 7 år.


Kommentarer
Postat av: StefaN

Oherreminskapare, både du och Backéus inom samma gebit - han på LKC och du på SOS... Tur man har flyttat. :P

2008-11-20 @ 16:59:49
URL: http://midnatt.blogg.se/
Postat av: Jon

Men, nån måste ju styra upp verksamheten. Vad passar då inte bättre en personal från F16 ;)

2008-11-21 @ 00:26:26
Postat av: StefaN

Det skulle vara det då... ;)



Men nu har de byggt om E4 runt Uppsala, man åker inte förbi den vackra allén upp mot vakten längre!



Däremot har de byggt ett mAx utmed motorvägen så man slipper in och böka i stan, det tackar vi för! :D

2008-11-22 @ 17:16:10
URL: http://midnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0