Svinigt var sättet...

Så var det dags igen. Aftonbladet skriver stooora rubriker (gammal skåpmat, det här är ingen ny företeelse utan funnits i 20-talet år) om hur synd det är om djuren. Visst är det i många fall synd om djuren och visst genomförs det i lika många fall helt horribla och onödiga försök, men i det här fallet är jag nog av den åsikten att det är mer eller mindre nödvändigt. Man lugnar och söver grisar för att sedan skjuta dem I bakbenet med finkalibriga militära vapen typ AK5 och Pistol 88 (Glock 17). För i helvete varför då!! Jo serru det är så att vår militära sjukvårdspersonal måste ha något att lära sig ställa i ordning. Varför använder man sig av grisar? Jo, grisar är väldigt lika människor rent anatomiskt och I vissa fall även till sättet.

Jag läste på någons annan blogg ett förslag om att man kunde söva och skjuta andra militärer i benet. Visst det är ett förslag, fast inte så genomtänkt. Grisarna avlivar man med en överdos narkos direkt injicerat i hjärtat. Allt är gjort på det mest "humana" - om man nu kan kalla någon djurhantering för human - sätt. Jag tror inte att man skulle tjäna ett skit på att avliva militärerna efter att man sytt i hop dem. Jag är av princip emot dödsstraff, men kan tänka mig vissa undantag. Män/kvinnor som på något sätt utnyttjat barn sexuellt eller kanske rätt och slätt våldtäktsmän/kvinnor vore ett utmärkt offer att testa sy- och skärteknik på.


På det hela taget är det väl absolut ingeting att uppröras över...  Vad man kanske kan uppröras lite eller kanske upprymmas över är att folk har sinnesnärvaro att kalla det hela för svinaktigt... hahaha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0