Jag förstår som vanligt inte...

... varför man i media måste basunera ut en så jävligt dålig nyhet som att 40% av hastighetskamerorna längs våra vägar är avstängda. Vad ligger det för nyhetsvärde i det? Resultatet kommer väl bli att alla idioter i trafiken kommer att skita ännu mer i hastighetsgränserna. "- de funkar ju ändå inte" Kan man lite långsökt kalla det här för brottsprovokation?

Visst finns det en avskräckande effekt bara av att ha ett kamerahus längs vägen, men då krävs det ju att man ska misstänka att det sitter en aktiv kamera som när som helst kan blända skallen av dig med en blixt.

Jag har väldigt svårt att förstå varför media i många fall ska gå ut och avslöja dylika saker. Det uppmanar ju bara indirekt till att fler ska strunta i de där runda gulröda skyltarna med ett tal i svart... För egen del skiter jag väl i det, då jag gör vad som står i min makt för att hålla hastigheterna, men som jag skrev innan trafiken är full av idioter. Det är en sådan jag INTE vill möta nästa gång jag har familjen med mig i bilen.

Skitnyheten finns att läsa i Aftonbladet och Expressen

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Jag är också trött på alla skräp-nyheter och saker som leder till negativitet som media kräks ur sig.

2008-10-23 @ 09:39:07
URL: http://www.metalanna.blogspot.com
Postat av: Andreas

Kan inget annat än att hålla med helt sjukt är det=)

2008-10-23 @ 18:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0