Jag ser ljuset!

... Jag har nu kommit förbi tre av fem möjliga hinder för att komma från mitt nuvarande jobb. Vi är nu inte fler än 4 stycken kvar i rekryteringsracet. Hur många som ansökt vet jag inte, men efter första gallringen var vi inte fler än tolv och nu har man alltså gallrat bort 8 som av olika anledningar inte höll måttet. På tisdag förmiddag ska jag utsättas för ett så kallat stresstes eller som det egentligen är ett test på simultankapacitet, man vill se hur bra jag är på att hålla många bollar i luften. Jag förväntar mig ett svårt test, men känner mig ändå ganska säker på att jag kommer att klara det galant.

För var gång man gallrar och jag går vidare känner jag mig allt mer säker på att jag ska byta jobb.

Jag vet att det samtidigt är mycket farligt att bygga luftslott på förhoppningar. Ju mer man förväntar sig en sak desto mer besviken blir man när det går i stöpet. Men WTF sådan är jag och det är bara att tugga i sig. Jag misstänker att jag i slutet av nästa vecka vet huruvida jag får tjänsten eller inte.

over and out


Kommentarer
Postat av: Andreas

Lycka till

2008-10-12 @ 22:49:14
Postat av: Johanna

Håller tummarna för dig!!!

2008-10-13 @ 08:24:12
URL: http://vargen.bloggspot.se/
Postat av: Magdalena

Oj vad spännande med nytt jobb, men trist för oss om du får det. Vem ska då fixa tidningen till mig på morgonen :-) Skämtåsido lycka till Kram magdalena

2008-10-14 @ 16:59:28
URL: http://hulliganmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0