Sad but true

Nu börjar det sippra fram att det verkligen är som jag misstänkt länge" the more i see"... ogentligheter bland ATG-ombuden. Ja, någonstans måste " maffian" få sina biljetter ifrån och det är ju uppenbart stora pengar inblandat. Det är helt sjukt att man från LiveNation har så enormt dålig koll på hur, när och vart alla biljetter försvinner. För min del spelar det ändå ingen större roll längre då det ändå är " too late too late"

Nu kräver jag krafttag mot maffian! Arrangörerna borde gå ut och "seek and destroy" den organiserade svarta marknaden som är " the thing that should not be" . Det kan inte vara så jävla svårt att förbjuda organiserad efterförsäljning av biljetter. Att man som privatperson ska kunna ha möjlighet att sälja biljetten om man fått förhinder är en självklarhet. Att det finns företag som har sitt levebröd att ockra biljettpriset på felaktigt tillhandahållna biljetter, det visar bara på en flathet och fel " attitude" från arrangörerna. En vädjan till arrangörerna måste ändå vara att gå ihop och " turn the page"

När aftonbladet gör en rövare och testar att köpa hundratals biljetter via ett av de här skupelfria bolagen (läs slutsålt.se) så visar det sig egentligen inte vara några som helst problem. Svarta marknaden har i det här läget " no remorse"

I slutändan är vi väl alla ändå ute efter " ... and justice for all"


Kommentarer
Postat av: Johanna

Är så himla sur för att vi inte fick några biljetter!

men är inte alls förvånad över fusket.. är ju rett förväntat.. men vad fan.. borde inte banden lacka ur?

2008-10-22 @ 10:06:35
URL: http://tellen.wordpress.com/
Postat av: Jon

Visst kunde man tycka att banden skulle reagera, men å andra sidan får de betalt oavsett.

2008-10-22 @ 12:09:19
URL: http://jonsters.blogg.se/
Postat av: StefaN

Det tog ett tag innan jag dechiffrerade vem fan du är, men till slut tog jag det! Tjena! ;)



Det här med biljettmyglandet har jag varit förbannad på i flera år, vi lyckades få biljetter till U2 på Ullevi, men trots att vi var flera som hamrade via telefon hamnade vi längst upp under taket. Gjorde iofs inte så mycket, såg och hörde kanon och slapp regnet som kom mot slutet, men ändå... Nu är det ju nästan, jag säger nästan, svårare än att få tag på en sittplatsbiljett till HVs hemmamatcher... ;)

2008-10-23 @ 17:48:30
URL: http://midnatt.blogg.se/
Postat av: Jon

så som HåVe slarvar sig över isen nu är det inga större problem att komma över biljetter... för första gången på länge annonseras det "det finns biljetter över" Det skulle ALDRIG hända till Metallica eller någon annan stor akt.

2008-10-23 @ 18:43:20
URL: http://jonsters.blogg.se/
Postat av: StefaN

Fan, till och med HV tappar stinget när jag flyttar från stan... Men idag gick det ju bättre, 6-3 mot SSK och jag jublade framför Canal+ i soffan!

2008-10-23 @ 21:56:00
URL: http://midnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0