Lukthandla

Nu ska vi höja köplusten genom näsan. Genom konstgjorda dofter ska vi konsumera mer, ett ganska intressant grepp. Genom att det luktar mer frukt än vad det egentligen gör ska vi lockas till att köpa på oss mer frukt som vi sedan måste slänga för att vi inte hinner eller orkar äta upp innan den ruttnar. Genast börjar min något trötta hjärna skena och hitta på dofter som skulle höra  till olika avdelningar, vissa mer angenäma än andra.

  • Fruktdoft - Fruktdisken
  • Nybakat-bröd-doft - Brödavdelningen
  • Sötsliskig doft - Lösgodiset
  • Bajslukt - Blöjavdelningen


Sedan finns det ett par avdelningar som jag inte ens vill spekulera i doftförslag *höhöhö*
Nej, jag betackar mig nog för dylika försök till att exploatera vårat undermedvetna ytterligare. Det räcker gott och väl med all reklam och lockvaror.

Shop and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0