Metallica till världens största golfboll

Äntligen är det dags för Metallica att ta sig till Sverige. Den här gången spelar de två gånger i Globen. Datum är satta till 7 och 8 mars nästa år, med biljettsläpp den 20 oktober kl 09.00. Som förband kommer Machine Head och The Sword. Att det nu blir två spelningar kan förhoppningsvis göra att jag har möjlighet att komma över någon biljett utan att behöva gå till svarta marknaden såsom biljettnu.nu. För företag som sätter i system att köpa upp mängder av biljetter för att sedan sälja dem till priser som kan liknas med rena rånet hyser jag inte den minsta respekt för.

Sist Metallica spelade i Globen fick jag skolka (men min kära mors goda minne) från julavslutningen i skolan. Ung och dum som jag var (till viss del fortfarande är) rockade jag fett utan proppar i öronen. Det gjorde att jag har ett bestående minne som i folkmun kallas tinitus. Jag har dock en ganska mild form av tinitus, men den ställer dock till det en aning i vissa situationer. Det är inte mycket att gnälla om, jag vet att har man inte tinitus själv fattar man egentligen inte vad det handlar om... men men nog ordat om detta...

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag vill vill vill också ha en biljett!!!!

skulle va så grymt att se dom live!!

2008-10-16 @ 09:39:23
URL: http://tellen.wordpress.com/
Postat av: Jon

Ja, men då säger vi väl så att vi skaffar biljetter och ordnar till en liten resa till kulan ;)

2008-10-18 @ 12:32:26
URL: http://jonsters.blogg.se/
Postat av: Therese

Såklart det ger någonting men det är just grejen att fara till sthlm och det kostar jävligt mycket pengar och hade mycket planerat med polare om vad vi skulle göra efter osv osv. Var som mest det som inte "gav" någonting. Äschh, orkar som inte förklara.



Aldrig hört talas om förbanden, hoppas dom är bra.

2008-10-19 @ 17:02:28
URL: http://kolblakkur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0