’No men – it’s a ladies show’

"Uppför sig kvinnor verkligen så här illa!?"...


....mitt svar på detta är No Shit Sherlock! Kvinnor är inte ett dugg lenare I truten än vad män är. Det är nog inte språket eller beteendet som är intressantast här.  Jag tycker nog att det är mer uppseendeväckande att Ladies Night existerar över huvud taget och det utan att någon protesterar. Ponera att Mens Night skulle turnera Sverige runt med tre Svenska kvinnor, en komiker, en musiker och en artist varav en gladeligen visar musen inför 10000 män I publiken. Jag är övertygad om att Maria Borelius med sitt koppel feminister av alla de slag (även män som  kallar sig feminister) I släptågskulle få frispel helt och förfasa sig över hur hemskt det är med objektifiering av det kvinnliga könet och allmänt kvinnoförtryck... hemska tanke! Jag är dessutom övertygad att om fyra kvinnor skulle besöka tillställningen skulle de INTE bemötas på samma nedvärderande sätt.


Kommentarer
Postat av: Stina

Flator skall väl också ha roligt!

Postat av: Jon

Man kanske kan blanda flator och raka män i en "MenS NighT"?

2008-10-01 @ 16:31:22
URL: http://jonsters.blogg.se/
Postat av: Johanna

bråka man med Klimakteriekossor får man skylla sig själv!!!

2008-10-02 @ 10:03:05
URL: http://vargen.bloggspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0