Sammanfattning av helgen som gått...

Lördagsnatten bjöd inte på några större begivenheter. Folk i rörelse på gatan utanför, kanske lite fler än vanligt så här helgen innan löning. Det lilla extra vimmlet kan bero på JönköpingsGalan 2008. Alla tätorter med aktning har väl en gala? Så även Jönkeboda. Årets ambassadör blev något otippat Mian Lodalen.



Besynnerligast under natten var nog snubben som kom springandes förbi hotellet i bara kallingarna. Klockan var väl sisådär en 03.30 när grabben kommer löpandes nerför gatan, tätt följd av en vit Audi. Vid korsningen stannar killen och sliter upp kallingarna i värsta Steve Urkel-maner, sedan sätter han sig helt sonika på Audins motorhuv och denne kör vidare. Det är inte så jädra enkelt som man kan tro att hålla I sig på en motorhuv, jag hoppas killen klarade sig från större blesyrer. Lite asfalt I skinkorna skulle han dock behöva som minne och reminder om att man ska ge faan I dylika dumheter när man är på fyllen. Det är i sådana här lägen man önskar att det fanns en kamera att dokumentera dårskaperna med.



Nu är det söndagnatt och i det närmaste tomt på hotellet, lite eftersläntrande gäster som suttit fast i tågkaoset. Alla som på ett eller annat sätt varit beroende av tågtransporter ha i dag varit lite ur tid. Jag är trött som jag-vet-inte-vad, sömnen under dagen har varit lite sisådär. Frugan är förkyld och trött, ungarna löper amok. Inte det lättaste att få sömn i de små blå då inte... Jag drömmer mig bort mot ett jobb utan ständig natt. Det är inte det att jag inte klarar av nattjobb, men faan jobbar man ständig natt tappar man helt socialt umgänge. Spelar ingen roll hur man än vänder sig så har man ändan bak (vilket kanske är tur, så man inte skulle tappa den och upptäcka det först när man ska på muggen och inte har något att sitta på) Jag jobbar alltid när alla andra sover och sover när andra är vakna. Jag möter frugan som hastigast på morgonen och tar ungarna till förskolan, sover, hämtar ungarna och umgås med dem. Sedan kommer frugan hem, vi dricker en kaffe, lagar lite mat och äter. Sedan börjar klockan närma sig kvällen och jag drar mig tillbaka för att försöka få till någon timmes skönhetssömn innan jobbet... Det ger inte många minuters kvalitetstid med frugan. Det är jobbigt.



Nu är det bara att härda ut söndagnatten för att sedan ge faan i att sova och sätta sig till framför burken och försöka få fatt I biljetter till vårens begivenhet I globen. Biljettsläppet är kl 09.00, vis av erfarenhet så brukar biljetterna ta slut på knappa 15 minuter. Nu är det två spelningar så det kanske kan ta upp till 20 minuter innan de är slut den här gången. Men det är inte att ge sig faan på. Det är ju själva faan att de ska envisas med att öppna mitt i natten, kunde de inte tänka lite på oss nattarbetare och ha biljettsläppet run 4-5-snåret? Det vore service!


Kommentarer
Postat av: yudanjiao

if he hasn't enough vocabulary and the ability of telling the grammar construction. In my investigation, about 35% of the students with low listening comprehension thing this is because they don't understand or know the knowledge about linguistic

2010-09-02 @ 07:29:10
URL: http://www.uggboots-esales.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0