Re-Mix or Remaster Death Magnetic!

"Genuint olyssningsbart" - Ian Shepherd

Här gör Metallica en skiva som äntligen låter lite 80-tal och så mastrar man skivan som nybörjare!! Skivan lider enormt av ett värdelöst ljud. Jag trodde länge att ripparna som låg på nätet bara var klantigt gjorda och att allt skulle ordna till sig bara skivan kom hem I lådan – Icke! Den pressade skivan låter lika sopigt den.

Jag har aldrig påstått mig vara någon audiofil eller vara speciellt nördig och behöva "top of the line-ljud" men det här är faktiskt löjligt. Man behöver inte vara speciellt högutbildad för att höra att ljudet "distar" hela tiden. Aftonbladet skriver "Ljudnördar dissar Metallicas nya" och det är inte bara ljudnördar som gör. På nätet finns ett upprop där jag uppmanar alla (även om du egentligen inte gillar Metallica) som tycker ljudet låter skräp att skriva under och kräva en re-mastrad eller re-mixad version. I skrivande stund är det drygt 6300 som skrivut under. Snälla följ länken och skriv under... Re-Mix or Remaster Death Magnetic!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0