Semla är som bomull i ventrikeln

Så har dagen då semlan ska ätas, mumsas, svullas, njutas... kalla det vad du vill. Själv sällar jag mig till de som njuter en semla, men samtidigt kritiserar den senaste tidens tidshets. För söte Göte!! varför börjar man sälja semlor redan i november.? Semlan skall säljas i februari och inget annat. Jag ser inte vitsen med att tjata ut konceptet redan innan fettisdagen - semeldagen. Jag säger samtidigt grattis till minsta grabben på en av hans namnsdagar.

 

Jag och frugan har varit på öppet hus på äldste grabbens eventuellt blivande skola. Skola och skola, han ska börja i förskoleklass, man kan väl säga att det är vad som hette förskola när jag var liten. Nu heter det ju förskola redan i "dagis". Som samhället är idag så har du rätt att välja skola hit och dit, vilket gör att skolan hamnar i en konkurrenssituation - helt barockt om du frågar mig. Av det jag såg på den här skolan så blev det glasklart för mig. "den ska vi ha!" Jag tycker det känns helt rätt att grabben ska gå i den kommunala skolan.


Kommentarer
Postat av: MM

Heter grabben Fettis?Onkel Festis har jag hört talas om men han finns i filmens värld!

2009-02-25 @ 00:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0