Tisdag kväll...

... och helt kokt i huvudet... Pilen och Arena (utbildnings- och testprogram) kan ta knäcken på vem som helst. Jag jobbar och står i på tider som jag inte är van vid att jobba. Det är skönt att få ha lite tider som alla andra. Mat och sömn blir bättre på alla sätt.

Idag när jag satt och pausade hjärnan ett tag kom jag att tänka på gamla vänner med gemensamma intressen från förr. Genast poppade Bengan upp i huvudet och jag smög ut på nätet och googlade lite. Visst fanns det träffar och t.o.m. ett mobilnummer som var aktivt. Siten avslöjade dessutom att han numer använde sig av så moderna metoder som MSN. På ren chansning slängde jag iväg ett SMS och lyckades störa honom på ett fackligt möte (typiskt mig). Jag fick dock den informationen jag behövde för att adda honom på MSN. Kul! Dock kände jag mig lite osäker på om jag helt plötsligt, efter sisådär en fyra år, var för påträngande. Det visade sig till slut att jag ändå chansade rätt. Lyckan av att få återta kontakten verkade vara ömsesidig och det resulterade i ett eventuellt kaffesörpel på söndag eftermiddag.


Jag kan inte nog påtala hur skönt det är att ha familjen hemma igen, även om det skriks och gnälls emellanåt. Veckans åtskildhet (finns det ordet?) har nog gjort att jag resonerar lite annorlunda (hoppas jag). Jag vet att de övriga tre haft det skitjobbigt med relationer åt höger och vänster. Även om storgrabben nu säger sig sakna fjällen och snön.

'klart slut'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0