Det kom ett långväga paket.

I dag ringde det på dörren och utanför stod ett stackars bud i snålblåsten och hade för avsikt att leverera ett paket till adresserat till hela familjen. Då jag omedelbart identifierade mig som en del i familjen skrev jag under på den digitala displayen och fick således paketet i min famn. Paketet kom från Florida, USA. *weee* Vi blev samtliga uppspelta som små barn innan tomten kommer lufsande. Det var ett paket från familjen Hård af Segerstad, våra amerikanska vänner som lämnade oss i höstas. Lyckan var total.

Paketet innehöll lite leksaker till barnen och till fnissig upprymdhet diverse typiskt amerikanska matvaror i torr form. Det var brownie-mix, pannkaks-mix, en kartong macaroni and cheese och frystorkad glass. Ja, du läste rätt, frystorkad glass. Då familjen bor i närheten av Cape Canaveral så har de varit och köpt lite souvenirer därifrån. Glassen är tydligen sådan som finns med på alla rymdresor. Det var en speciell upplevelse att stoppa den i munnen. Visst det smakar glass, men munnen säger inget om att det skulle vara glass... märklig känsla.

Nu börjar vårat jobb att försöka matcha detta paket. Vi har någon ide färdig, men det kommer krävas djupa veck i pannorna ett tag.

I skrivande stund har jag inte tillgång till foton på varorna, men de kommer upp i morrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0